lördag 31 juli 2010

Blandat


Sonen och jag har bakat på förmiddagen, vi bakade bananmuffins. Har aldrig gjort det förut men tänkte testa när vi hade väldigt mogna bananer här hemma. Vart helt okej faktiskt. Det är inte lätt att baka med en bestämd treåring. Hade hur mycket smet som helst på bänken och runt formarna, men han lyckades ha i dom oxå. Det är väl sådant man får ta när man har en liten hjälpreda i köket.

Före lunch tog vi en sväng över till farmor men dom var inte hemma så vi plockade lite hallon och gick hem igen. Hemma plockade jag och A vinbär medans P klippte gräsmattan. 

Efter lunchen körde vi in P till hans jobb innan vi for upp till Gränby för att handla lite. Kollade lite på rean, köpte lite kläder till A. Sen handlade vi mat på kvantum innan vi for hem igen. På väg hem ringde bror och frågade om jag fixat barnvakt till kvällen så jag kunde åka och spela bingo i ottarsborg. Men det hade jag inte och P jobbade ju. Slutade med att Jennifer och två kompisar skulle vara barnvakt. Blev stressigt som bara den, hem och slänga i oss mat sen kom Jennifer och Anna, jag for iväg till bror, bytte bil och iväg. Jisses vad mycket folk det var i ottars och inte vann vi något heller. Förlora bara en massa pengar. 

På väg hem ringde vi till Jennifer, hon svarade inte. Lovar att jag fick hjärtklappning innan jag kom hem, man blir ju något orolig när hon inte svarar, det är ju faktiskt min lilla treåring hon tar hand om. När jag kom hem var det ett gäng med killar som rasade ut ur huset, startade sina mopeder och gjorde sig redo att åka. (tror nog att dom hade tänkt åka innan jag kom hem men det hann dom inte). Var både arg, ledsen och besviken när jag kom hem. Glad att allt var okej när jag kom hem men som sagt var man blir ju orolig. En av killarna sa att han hade gått ut med hunden och sur som jag var sa jag bara: kopplad hoppas jag för hon löper. Självklart är det okej att hon vill ha sällskap av någon när hon är barnvakt men inte ha huset fullt med folk som jag ej känner och dessutom när hon inte frågat om lov innan. 

Nej nu ska jag försöka sova så jag orkar med lilleman imorgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar