måndag 29 november 2010

Brrr

Hua vad kallt det var i morse när jag klev upp -14, men det är såå vackert ute. Blev bilen till dagis idag. När han klätt av sig tyckte jag att han inte riktigt ville gå in och leka men jag sa hejdå och gick till hallen för att ta på mig skorna, då kommer han och säger hej då igen och sen går han iväg en liten bit. Ser sen fröken komma mot honom och säga vad är det A, ser då att han håller på att börja gråta. Han säger att han har ont i halsen och gråter för fullt, kommer och kastar sig om min hals. Kramar om honom och frågar om det är på riktigt, han säger då med bruten röst, det är inte på riktigt och inte på låtsas, lillgubben. Ja vad ska man tro men jag tror att han bara var lite trött och inte riktig vaknat ännu, så han ville vara med trygga mamma. Fröken började berätta vad dom skulle göra och jag försökt skoja till det lite. Han blev lite gladare och sen gick dom in på samling (hörde han sa jag vill ha något att dricka) sen gick jag. Hoppas det går bra idag men det tror jag nog när han blivit lite varm i kläderna.

Nu ska jag snart krypa ner under täcket för att vila inför nattens jobb, ja jag tänkte vara duktig och faktiskt göra det för en gång skull (händer inte så ofta)

Önskar er alla en underbar vinterdag. Kram på er

1 kommentar: