söndag 28 november 2010

första advent och kalas

Idag tog hela familjen sovmorgon, klockan halv elva klev lilleman upp, helt otroligt. Insåg att vi skulle få stressa för att hinna fixa allt innan kalaset. Direkt efter frukost (nästan lunchtid) for jag och A in till stan för att köpa vinterskor, present och tårta. Hittade ett par skor åt honom på skopunkten. A:s faster mötte upp oss där, hon köpte arbetskor, blommiga och fina.

Vi bjöd alla som ville ha på korv med bröd idag innan det blev tårta, lussekatter och annat fika. Många var det som kom för att gratta P i efterskott. Trevligt med mycket folk hemma, tyvärr känns det som man missar att prata med någon när det blir så mycket folk. Fina presenter fick han i alla fall, får nu se vad han hittar på med alla presentkort.

Nu har alla gäster åkt och jag har nattat lilleman, kvar är att ta hand om all disk och röja undan efter kalaset. Men jag har sån tur att jag fick ledigt från jobbet i natt, skulle ha jobbat men ringde vid halv fem (hade hört att det var lugnt där) och frågade om jag kunde få ledigt och det fick jag. Såååå skönt, för man brukar vara lite mör efter en dag med kalasande. Så jag tror att det blir en mysig filmkväll för mig och sambon istället.

Hoppas ni alla haft en härligt första advent för det har vi haft. Kram på er.

Ps glömde skriva vad A sa till sin far när vi kom hem efter A hade fått köpa en egen present till sin far. Pappa du kommer inte få en tröja i ditt paket (vilket var precis vad han köpt). Haha, han fick ju inte berätta vad det var så då skulle han lura sin pappa tyckte han, kan ju säga att hans far genomskådade hans bluff. Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar