lördag 27 november 2010

Vilken dag

Har som sagt var plockat och plockat hela dagen, skottat snö, dragit sonen på boben medans vi rastat hunden, varit på kalas mm mm.

När det började närma sig för oss att vi skulle åka på kalas skulle jag slå in presenterna och hör och häpna jag hittar dom inte. Så jag får leta i en och en halv timme innan jag hittar dom, snacka om att jag vände upp och ner på hela huset. När lunchen är avklarad klär vi på alla vinterkläder för att gå ut och skotta snö, när kläderna är på säger sonen mamma- jag är bajsnödig, jaha bara av med alla kläder igen, svett

Väl ute skottade vi som galningar och sen tog vi bobben och hunden för att gå på promenad. Efter en stund säger lilleman, fortare mamma, varpå jag svara mamma har städat hela dagen och sen skottat snö så fortare än så här orkar jag inte, sonen säger då du har ju inte städat hela dagen för dagen är ju inte slut än. Haha visst kan dom ha roliga kommentarer dom små.
Kommer tillbaka, släpper in hunden, sopar av bilen och sen åker vi. Väl framme parkerar jag och kommer då på att jag inte tog med presenterna som låg i en kasse innanför dörren när jag släppte in hunden. Lilleman han grinade och ville att vi skulle åka hem och hämta dom, förklarade att vi bor ju inte i stan, tar så lång tid att åka fram och tillbaka så då är det middagstid innan vi är här igen så det går inte. Efter många tårar och mycket övertalning kommer vi överens om att vi går in och fikar, sen åker vi hem och äter middag och sen tillbaka och lämnar paketen. Då säger lilleman men då kan vi ju inte sjunga för henne, så gullig. Klart man kan sjunga fast man inte har en present säger jag och så fick det blir.

När vi kom hem bjöd min kära sambo oss på entrecote, rotfrukter i ugn, sallad och vitlökssmör. Jag säger bara MUMS. Har sedan fortsatt mitt röjande och dessutom rensat ut en hel del kläder efter A som Teddie ska få.

Nu ska jag slappa en stund innan det är dags att krypa ner i sängen. För imorgon blir det full fart igen, då ska vi nämligen ha kalas för P som fyllt år. Jag och lilleman ska in och köpa skor till honom och presenten till hans far (A ville ge en egen present oxå). God natt på er. Kram Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar