söndag 19 december 2010

4:e advent

A har inte varit hundra kry idag så det blev ingen tur till stan som jag tänkt. Vi har slappat mycket i soffan på fm. Tog en lång promenad med hunden i snöyran på em. A skulle sparka på sin lilla spark. Jag skjutsade honom stora delar av promenaden. Det var lite dåligt plogat bitvis så när jag drog honom bakom mig med hundkopplet, föll hans om en fura i snödrivan och blev alldeles mullad av snön stackars liten. Kanske inte så bra när man är förkyld men kul såg det ut. Stackarn frös innan vi var hemma igen. Så när vi kom hem kröp vi upp i soffan med filt och snacks så vi skulle få tillbaka värmen.

Vid middagstid kom Carola och åt med oss innan vi skulle göra julgodis. Vi började med att göra någon cocosgrej som nu står i kylen och ska sedan skäras i bitar och sedan doppas i choklad. Sen skulle vi göra mjuk kola som blev stenhård och knappt går att äta. Gick inte så bra för oss så vi gjorde nougatrutor oxå som nu står på kylning i kylen.

Lilleman sover sedan någon timme tillbaka, jag har städat hela köket och sedan suttit vid datorn en del. Nu ska jag gå ut och skotta snö innan jag kryper ner i sängen.

God natt på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar