torsdag 28 april 2011

Ultraljud

I morse var vi ju på ultraljud och allt var bra med bebisen, dom tittar ju nu för tiden igenom organen för att upptäcka olika fel. Det gjorde dom inte när jag väntade A så det är ganska nytt men skönt för då är det ju en mindre risk att det är något fel som man inte vet om. Det var så skönt att se och höra att bebis mådde bra, dock var Han/Hon inte så samarbetsvillig så hon fick kämpa mycket för att kolla hjärnan och hjärtat. Inte ville den vända sig om så hon kunde ta en bild heller, blyg liten bebis kanske;-)

5 kommentarer:

  1. Ja den 26 september är den beräknad till. :-)

    SvaraRadera
  2. Har två vänner till som ska få barn varav en i september och de har fått reda på att de väntar killar.

    Ang ul så kollade de ordentligt på mig när jag väntade Jennifer (född 2000) för de upptäckte att hon hade en liten cysta i kroppen och i början visste de inte om det var en ofarlig eller en cancertumör så redan då kollades det ordentligt, sen efter det gick jag på ul varannan vecka fram till förlossningen men fick redan efter en vecka veta att det var en ofarlig cysta och den försvann innan hon föddes :) Men jag tror det beror på vem som utför ultraljudet hur noggrannt det blir kollat

    SvaraRadera
  3. Jo om dom ser något så kollar dom ordentligt men det är bara dom senaste åren som dom kollar bla hjärtat super noga, fick veta det på en utbildningsdag. Det är betydligt mera saker dom tittar på nu för tiden vilket är bra tycker jag. Skönt att det bara var en ofarlig cysta, men måste ha varit jobbigt innan ni visst att den var ofarlig.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Nämen!
    Grattis va kul att ni ska få tillökning!
    Kram Sussie

    SvaraRadera