fredag 19 augusti 2011

FK

Dom ringde från jobbet och ville ju naturligtvis veta om jag kommer i natt eller inte för nu hade dom dessutom fått en sjuklucka till natten. Jag ringde FK och fick till svar att han inte kunde se beslutet men att det var skickat den 17e, vilket jag då tycker att jag borde få ett brev idag. Men killen sa att det kunde kanske dröja till måndag, berättade då för honom att jag måste veta för jobbet undrar om jag skulle komma i helgen eller inte. Då kollade han en gång till och såg att jag fått avslag (det såg han nog först oxå men ville inte säga något). Gissa om jag är på dåligt humör just nu, hur i h-vete kan en få full Gp och en inget alls, vi jobbar på samma ställe och har samma arbetsuppgifter. Men jag tänker överklaga trots att beslutet på det inte kommer komma förrän jag har fött mitt barn men för att underlätta för nästa som ska söka, det måste ju vara lika för alla som jobbar på samma arbetsplats.
Ja det blir till att jobba helgen och en vecka till sen får jag försöka lösa med sparad semester och sånt så jag kan sluta jobba några veckor innan förlossning i alla fall, det är för tungt och svårt att jobba på mitt jobb när man är höggravid. Dom som jobbar på FK borde testa, för om man inte har varit i min värld så vet man inte hur det är.

2 kommentarer:

  1. Detta får mig att tänka på:

    "När Gud hade skapat jorden tittade St.Pär ner på den och sa: i Afrika har dom torka.I Syd Amerika har dom översvämningar.I Nord Amerika har dom tromber. I Öster har dom jordbävningar..MEN Sverige slipper ju undan ALLA katastrofer...DÅ log Gud illmarigt och sa: DOM HAR FÖRSÄKRINGSKASSAN"

    Eller hur.....

    SvaraRadera
  2. Stå på dig! Annars så gå till pressen, det var ju nydligen repotage på nyheterna om en frisör som inte fick men kollegan fick ledigt och dom skulle ju se över det där för det skulle vara lika.
    Ha det då bra och glöm inte att vila!
    Kram

    SvaraRadera