fredag 3 september 2010

Disträ????

Idag när jag kom för att hämta lilleman var dom inne. Han höll på att (med hjälp av fröken) skriva sitt namn på baksidan av en klipp och klistertavla. Som vanligt ville han ju inte gå hem på en gång. Jag är så glad att han trivs på dagis.

Svärmor och jag for iväg till bilbingon, jag hade gjort brie och salamimackor till fikapausen och kokat kaffe förstås. När vi kommer fram och vi står i kön för att köpa brickor öppnar jag plånboken och INGA pengar, panik, jag tog ju ut när vi var på willys och skulle handla. Börjar tänka efter och kommer på att när jag tryckte på ej minneslapp så säger sambon: ska du inte ta ett kontoutag så du ser hur mycket pengar du har kvar och jag svarar men det hjälper ju inte för det kommer bara stå hur mycket pengar jag tagit ut, varpå jag stoppar ner kortet i min plånbok och går bort till självscanningsmodulen för att ta en scanner. Vad jag inte gör är att ta med mig pengarna, hur F-N kan man glömma det, jag bara undrar. Så den som kom dit efter mig kan ju skratta sig lycklig till 400kr extra. Har haft ångest hela kvällen över detta. Fick låna pengar av svärmor till bingon så vi kunde i alla fall spela. Hade hoppats på en vinst som tröst men icke. 

Så nu ska jag krypa ner i sängen och sova och radera ut den här dagen ur mitt minne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar