onsdag 1 september 2010

Present


Idag har jag pysslat lite här hemma, inte hunnit med så mycket som jag tänkt men en bit på väg i alla fall. P har nu fått upp alla lister så nu är det klart, skönt då kan vi stryka en till sak på listan.

När jag kom för att hämta lilleman idag, tittade han upp men hade inte tid att säga hej, fullt upptagen med att leka. Så jag pratade lite med fröknarna. A sa flera gånger till mig jag ska bara leka en liten stund till och jag lät honom göra det för vi hade ju inte bråttom hem och då skulle dessutom P hinna klart med listerna innan vi kom hem. Till slut fick jag med honom hem. Och det var en mallig liten kille som gick hem, han hade nämligen gjort en present på dagis till mig som dessutom var inslagen i papper. Jag uppmuntrade honom och sa att jag var så otroligt nyfiken så nu fick vi skynda oss hem så jag fick öppna presenten. Han deklarerade då att jag tänker inte tala om vad det är. Väl hemma öppnade jag paketet och i det låg ett jätte fint halsband som han hade gjort till mig på dagis. Han var lika lycklig över att ge bort det som jag var att få det. Min fina lilla kille som är så snäll och omtänksam. Han sa att jag alltid skulle ha det på mig men inte när jag sov för då kunde det gå sönder. Gullunge är vad han är.

Idag var vi lite slöa och köpte pizza till middag och sen åt vi glass och tittade på toy stories 2. Vi hade en mysig filmkväll i soffan innan lilleman skulle göra sig redo för natten. Och nu sover han gott i sin säng och jag ska ta mig en promenad med hunden. 

Önskar er en god natt. Kram på er


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar