söndag 12 juni 2011

Söndagen

Idag tog vi oss en härlig sovmorgon. Åt en härlig långfrukost tillsammans.
For iväg ner till stranden där vi strosade omkring en stund. Det blåste ganska kallt men var skönt i vattnet. Fanns en del tång där som luktade illa.
Åkte in till centrum där vi åt lunch på paviljongen och tog lite kulglass till efterrätt. Mums så gott det var och härligt att sitta ute i solen.
Efter maten tog vi en promenad ner till hamnen och lite längre bort fanns en härlig strand utan tång, fin sand och långgrunt. Jag och lilleman gick ner dit för han ville känna på vattnet, efter en stund tog jag av honom tröjan och shortsen och han fick bada i kalsongern, han tyckte det var jätte skönt. Var väldigt långgrunt där så det var perfekt för barn att bada där. Jag satt på stranden och tittade på, dom andra satt uppe på piren och tog en fika.

Innan vi for därifrån gick vi även en tur runt fästningen, jätte fint var det där ute. A älskade alla kanoner som fanns runt hela fästningen. Varberg är en mysig liten stad tycker jag.

Resten av dagen kommer i ett senare inlägg. Vi har haft en toppen dag i alla fall.
Här kommer lite bilder från dagen.

 (lunchen på paviljongen)
 (Här satt dom övriga medans jag var på stranden)
(A badar för fullt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar