lördag 7 november 2009

vin och god mat

När vi hade shoppat klart svängde vi ner på stan och plockade upp min vän. Väl hemma började jag med middagen som blev kyckling i ugn enligt ett recept som jag aldrig prövat förrut, det blev jätte gott.  Till det och resten av kvällen blev det lite vin och senare en film.

Idag har vi bakat pepparkakor, A tyckte det var kul. På em åkte jag o A in till stan för att köpa födelsedagspresent till P som fyller år på måndag men som vi ska gratta imorgon. Vi var även förbi min bästa vän som gjort Ps födelsedagstårta. Jag tog en kopp kaffe där och barnen lekte en liten stund innan det var dax att åka hem och äta middag. 

Idag hade min bror och svägerska bjudit in sig själv på middag hos oss. P lagade i ordning rostbiff som var jätte god. Även idag blev det ett glas vin och film

Ska nu krypa ner i sängen så man orkar med morgondagen då det förhoppningsvis kommer lite folk och sen ska jag jobba på natten. 

Sov gott och kram på er. 

Slänger in en bild på en bakande son (dock inte från idag) och på den fina pepparkaksbruken och servetterna som jag fick av min vän från östhammar. Passade perfekt att ha dagens skörd av pepparkakor i. Tack så mycket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar