lördag 29 januari 2011

Gårdagen

Ställde väckarklockan på åtta för jag hade lovat min brorsdotter att jag skulle följa med henne till läkaren. Hon har haft problem med magen i snart ett år och gått på utredningar och nu skulle hon på samtal med doktorn. Hon ville ha med någon som stöd och som oxå lyssnade på vad doktorn sa. Hoppas hon var nöjd med mitt sällskap.

Väl hemma igen gick sambon i säng på en gång för han hade varit uppe med sonen sen halv sex och han skulle ju jobba natten så vila behövde han. Jag stoppade sonen i badet för han ville bada.

Vid fem tiden gick vi över till svärmor för P och A skulle klippa sig, vi hade köpt med oss semlor till kaffet.
Jag blev även toppad och kapade luggen när vi ändå var där, var ju hundra år sedan jag klippte mig.
Blev en sen middag för oss men god. Vi åt fläskfilé, rotfrukter i ugn, sallad, aioli och pepparsås.

Klockan hann bli nio innan lilleman somnade, sambon åkte till jobbet och jag tillbringade kvällen i soffan framför tvn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar