tisdag 13 september 2011

Barnmorskan

Idag var det dags för en tur till barnmorskan igen. Som vanligt tog hon blodtrycket och idag var det lite högre än tidigare 140/80. Hb 114 så det blir att äta dom där järntabletterna jag helst ville slippa. Hjärtljuden lät bra och hon mätte magen förstås. Blev en vikt oxå men den tänker jag inte tala om här, men kan stolt berätta att jag bara gått upp 2kg än så länge och är ju nu i vecka 38. Stor skillnad mot när jag väntade A, då gick jag upp över 20kg.

Barnmorskan frågade om jag var intresserad av att ställa upp för läkarkandidater på förlossningen, så dom fick göra ctg-kurva. UL och palpera på torsdag. Sa självklart ja, dom måste ju få några att träna på annars kan dom ju inte lära sig. Så nu får vi se om dom kontaktar mig eller om dom har fått ihop tillräckligt många ändå. Antar attt dom frågar på alla MVC just nu.

Ha en toppen dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar