lördag 10 mars 2012

Feber

Stackars lilla O har feber och är snorig, vet ej om det är tänderna eller om hon har en vanlig förkylning. Så idag har hon fått sin första supp, hoppas verkligen att hon är bättre imorgon, tycker så synd om henne, hon är ju så liten än. Snälla svärmor var i staden när vi ringde så då kunde jag be henne köpa en örontermometer till oss. Har velat ha en länge men inte kommit till skott men nu så har vi en. Så mycket smidigare att ta tempen på barnen med den, snabbt och lätt.
A har ju varit lite uttråkad här hemma eftersom syrran tagit all mammas tid (O har varit väldigt gnällig i perioder idag) så när farmor kom med tempen fick han följa med henne hem några timmar. A blev jätte glad förstås och jag slapp ha dåligt samvete för att han fick sitta framför tvn hela förmiddagen.


Nu sover lillan så får vi se om hon vaknar något under natten eller om hon sover som vanligt. Håller tummarna för att övriga familjen håller sig friska i alla fall.

Ha en toppen lördagkväll. Kram på er

3 kommentarer:

  1. Nu är dom tre lyckliga vinnarna dragna till tröstisar tävlingen.
    Titta in för att se om du är en av dom lyckliga. :)

    Om du inte hade turen denna gång titta gärna in mina två andra tävlingar som är igång. :)
    http://vhdbrud.blogg.se/category/mina-tavlingar.html

    kram Madde.

    SvaraRadera
  2. Vi måste verkligen också köpa oss en örontermometer, vart hittade hon den till er? :)

    Hoppas att lilltösen är bättre nu?

    tack så mycket fina du.

    Kramar.

    SvaraRadera
  3. Oki ja den har jag tittat på men inte köpt den för jag tyckt den är för dyr haha. :P
    Men William fyller ju år nu snart och jag också för den delen så jag får väl önska mig den när jag fyller år. :)

    Skönt att hon är bättre nu iaf.

    Hoppas ni får njuta lite av solen.

    Kramar.

    SvaraRadera