tisdag 14 december 2010

lugnt

Ja här hemma händer det inte så mycket. Hade helt slut på mjölk och bröd hemma så jag tog bilen när jag hämtade lilleman så vi kunde åka till grannbyn och handla lite, för äta måste man ju göra även om man är sjuk.
A har lekt för fullt här hemma på kvällen. Hans farmor och farfar kom över på en kopp kaffe och så fick vi låna deras mulitmeter så vi kunde sätta upp en taklamp i "hallen", är väl dags nu snart två år sedan vi flyttade hit. Skälet till att vi inte satt upp någon tidigare är för vi hade tänkt bygga om men vi väljer en annan lösning istället. Denna hall är inte vår entré hall utan en som sitter ihop med köket så vi har haft ljus in i den ändå. Så nu har min kära sambo satt upp den.
I dagens paket som A öppnade var det olika modeller på pärlplattor, så medans vi fikade, byggde A och hans farmor en bilpärlplatta som jag sedan strök och så här blev resultatet:


Jag och sambon sitter just nu och smuttar på blossas lingonglögg, riktigt god faktiskt.
Önskar er en god natt. Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar