onsdag 18 mars 2009

barnkalas

Idag vakade jag av från mina fyra nätter, sov på förmiddagen och sen lagade jag lunch åt familjen. När P åkt till jobbet fick A plaska i handfatet medans jag duschade, gissa om det var blött i hela badrummet när jag var klar, så det var bara till att ställa sig och torka.

Vid tre tiden kom Jeanette och hämtade Hilde så hon skulle slippa vara själv så många timmar när jag och A skulle på barnkalas och ev till mormor sen. Idag fyllde nämligen A:s kompis Leo 2år. Naturligtvis somnade A i bilen på väg in till stan (den där korta sömnstunden är värre för honom än att inte sova alls). 

Leo var inte ett dugg intresserad av att öppna några paket så det fick hans mor göra. Tror han blev glad för traktorn med släp som han fick och böckerna skulle dom läsa ikväll. Efter en stund började det rasa in människor och A blev extremt blyg, stört bölade tills han skakade och hulkade (vet ej vad det tog åt honom, när det kom manliga var det värst). När han lugnat sig lite satt han med händerna framför ögonen men kryp sedan upp i mitt knä och gömde huvudet i min bröstkorg. Detta har aldrig hänt förut. När det hela släppte lite senare såg det ut så här

Vi blev bjudna på paj och sallad, jättegott. Sen blev det kaffe och tårta, cheesecake (helt underbart god), bullar, kakor mm. A åt jättemycket paj och sen blev det fullt ös på honom, slet upp skåpdörrar och pratade och for omkring så det kanske bara var lite mat som behövdes för att ta bort den värst blygheten. Trots att han åt så mycket mat gick det i en hel del fika oxå. Klockan hann bli över sju innan vi gick till bilen så då var det försent att åka till mormor oxå så det får vi göra en annan dag.

Jag fick ha lampan tänd i baksätet och sjunga hela vägen hem för att vara säker på att han inte skulle somna för då hade jag fått ha honom uppe halva natten. När vi kom hem busa vi en stund innan det blev blöja, pyjamas, saga och välling. Tog nog inte mer än tio minuter efter han lagt sig så sov han. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar