måndag 20 april 2009

4H

Igår åkte vi till A:s kompis leo. A ville bara vara hemma sa han men det fick han så klart inte. När vi kom dit blev vi bjudna på lunch (makaronilåda m korv), A åt jätte mycket. Efter lunchen plockade Richard o Lottica ihop kakor o smörgåsrån som killarna skulle ha med sig till 4H. A var så uppspelt så han hade ej tid att säga hej då till mig. Lottica o jag han bara hälla upp kaffe så kom dom tillbaka. Leo grinade för att dom inte gick till djuren, A hade gråtit o ville till mamma. Så jag sa att dom kunde ju ta vagnen för A orkar nog inte gå så långt, men A ville att jag skulle följa med, sa åt honom att det bara var killarna som skulle iväg, gav honom en puss o sa haj då. Sa till Rickard att det går över bara dom kommer iväg, gick in o stängde dörren. Nu kunde ja o L äntligen fika och prata alldeles ostört, det har ju aldrig hänt förrut.

När pojkarna kom tillbaka stannade dom ute och hjälpte R att så gräsfrön på plätten på framsidan, dom hade jätte kul. Sen gick vi in o fikade lite allihop. Barnen tittade lite på teletubbies.

När det var dax att åka hem fick R både puss o kram så nu e dom såta vänner ;-)

Idag blir det slappa på fm och sen ville farmor komma hit och fika. Jag ska försöka få ledigt från jobbet i natt så jag kan gå på öppna förskolan imorgon med A som verkligen behöver det, vi har inte varit där på nästan två månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar