fredag 24 april 2009

Ikea mm

Igår vaknade A kl 05.45 inte min favorit tid precis. Så när P kom hem från jobbet satt vi och kollade på musses klubbhus och händige many. Vi åt frukost tillsammans innan P skulle krypa ner i sängen. Jag messade med Lottica för att fråga om dom ville hänga med till öppna förskolan men Leo skulle sova vid den tiden. Vi bestämde att vi skulle åka till dom och sen åka till bla IKEA för hon hade bilbarnstolen hemma idag så då kunde vi ju sätta in den i min bil.

A och jag kom inte iväg förrän vid tio tiden (vi skulle ju ut med hunden och fixa och slappa lite innan förstås), trodde han skulle somna en stund i bilen men inte då. När vi kom till Lottica sov Leo så vi tog en kaffe medans vi väntade på att han skulle vakna. Han sov ända till halv tolv så kl hann bli ganska mycket innan vi kom iväg.

När vi packat in oss i bilen susade vi iväg till ikea för lunch. Väl där fick Lottica jaga Leo en hel del. Lotticas mamma kom dit o lunchade med oss. När vi sedan skulle gå o titta lite fick jag inte titta så mkt för så fort A inte såg dom andra grina han o sa vi måste till Leo, var e Leo. När vi var klara där gick vi en snabbis på lindex & kappahl. Efter det gjorde vi något som killarna gillar, vi gick in på barnens hus, där sprang dom omkring överallt. Dom hade rea på trehjulig sparkcykel, så vi köpte en varsin till pojkarna och åkte hem till Lottica för att fika o mecka ihop cyklarna till killarna. Till min fasa var ju den jag köpt inte blå utan ROSA. Det tog en timme att få ihop den blåa cykeln (dålig o fel på beskrivningen men vi listade ut det till slut). Klockan hann bli mycket innan vi kunde åka hem och då var vi ju tvungna att åka o byta cykeln oxå. Med min otur så fanns det naturligtvis bara rosa kvar och jag hade ju lovat en sparkcykel så det var bara att lägga till 130kr till och köpa en annan, har man lovat så har man.

Väl hemma så var det dax att mecka igen, denna cykel hade naturligtvis fler delar och skulle sättas ihop med andra delar än den andra (att A slet i alla delar o skulle hjälpa till gjorde ju inte att det gick lättare) men efter lite mat i magen lyckades jag få ihop denna cykel oxå.

A somnade inte förrän kvart över nio och då var jag helt slut så det blev att bara sitta framför datorn resten av kvällen men idag är en annan dag;-)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar