onsdag 22 juli 2009

oj oj oj nu var det länge....

sedan sist. Skärpning bruden (men det är väl ändå inte så många som läser) . Ja ha vad har hänt då, få se om jag nu kommer ihåg? I fredags har jag inte en susning vad jag gjorde men det gör väl inget. 

Lördag: Då var jag hos min bästa vännina på tre rätters middag och vin (en riktig tjejkväll med mycket tjatter, helt underbart). På dagen var vi ut till siggefora och badade, A tyckte det var jättekul, han doppade huvudet under vattnet flera gånger som han har varit rädd för förrut. Simma som en galning och när P tänkte hålla i honom på det djupa vattnet så sa han Låt mig va, låt mig va. Visst är dom för roliga, han är ju bara 2år plus 3½ månad, han bottnar ju inte alls.            För att återgå till kvällen så bjöd hon på förrätt som var toastskagen, MUMS och huvudrätt var baconlindad kycklingfilé med rotfrukter & som dessert cheesecake med jordgubbar, kan det bli bättre?? NEJ det kan det inte. Hon är så otroligt duktig på att laga mat. Och vi hade super trevligt, vi behöver sånt där. Måste få till en träff i augusti oxå. Tett var snäll och körde mig både dit och hem vilket jag kom på nu att hon ej fått pengar för än, skäms på mig.

Söndag: Gjorde inget speciellt på fm, va ut med Hilde och lite sånt där, sen ringde Carola och ville att vi skulle på bilbingo, så då var det bara laga lunch till A, hoppa in i duschen, koka kaffe och susa iväg till bingon. Blev dock ingen vinst denna gång heller men men trevligt är det ju. Bror var hemma med P och A denna kväll och han blev bjuden på middag. När vi kom hem tog vi en fika allihop innan dom åkte hem.

Måndag: Jag och P stor städade hela huset (A hjälpte till på sittt vis). Sen på em åkte vi in till bolaget och plockade upp Ann i gränby, åkte till willys och handlade mat. Lagade en trerätters middag (blev inspererad av PK). Det blev avokado och räksallad med  jordnötter och kokosdressing till förrätt, huvudrätt blev kyckling och rotfrukter i ugn och till dessert cheesecake (samma sort som i lördags, så mumsig). Och vin till detta. Ann sov kvar hos oss

Tisdag: Åt en gemensam frukost vid nio. Susade in till stan till chilistore och Ikea, handlade en del saker, åt lunch på ikea, körde ann till stationen och sen hem. Bror med familj dök upp nästan på en gång när vi kom hem. Vi bjöd dom på mat. Tacogratäng med sallad till. Och så fanns det ju cheesecake kvar, mums igen. Jennifer hade bakat en kladdkaka som dom hade med sig som vi fikade på oxå. Medans jag lagade maten åkte P och Nisse till ikea och köpte en klippan soffa (svart) för vi behövde mer sittplatser är man fler än tre här hemma så blir det trångt och det går väl ann att använda sittpallarna för en fika men inte för att sitta och umgås en hel kväll. Så nu har vi plats för gäster varje dag;-). Dom är ju inte så jätte dyra så därför fick det bli en klippan plus att den är ganska neutral.

Onsdag (idag): Idag sov vi länge och sen åkte jag och A till min mor några timmar. Hon hade en gammal sittyvagn som jag köpt ny klädsel till så vi klädde om den, fikade och så kom min andra bror med familj dit för att hämta hans bokhylla. Idag var jag lat (+ att det blev sent) så jag köpte med mig pizza hem. Och efter maten var det knappt en halv timme tills det var dax att stoppa en trött A i säng (tog sin tid innan han somnade, övertrött). Nu har jag skrivit så mycket så ni orkar nog kanske inte läsa allt. Men håll till godo. Ha en skön kväll.

Ja just ja lägger in bilderna på maten här under (synd att jag inte kan göra lika proffsigt som PK)

6 kommentarer:

  1. Kul att du skriver ibland, och jag läser den iaf...
    Maten ser toppegod ut, och efterrätten VET jag är super.
    Har fortfarande inte hört något om du har kollat upp hur du jobbar i augusti men hoppas vi får till en träff då.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej gumman
    Tack. Maten var god. Ska göra det någon mer gång. Hittar inte Peters schema för augusti men hör av mig om det så fort jag hittar det. Ska vi ha någon date nästa vecka?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du har rätt, det var ett långt inlägg men jag orkade läsa hela! ☺
    Maten såg jättegod ut.. mums.
    Ha det gott vännen och sköt om dig.
    Kram Mie

    SvaraRadera
  4. Tack ska du ha för att du orkade;-) och tack själv ha det gott.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Hej, kikar förbi :) Hittade hit för att vi bor i Uppsala trakten:)

    Ha en fin kväll, kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Hej Jenny.
    Tack för att du tittar förbi:-), ska titta in på din blogg oxå.
    Nu är klockan så mycket så jag får önska dig en bra dag imorgon istället.
    Kram C

    SvaraRadera