lördag 4 juli 2009

Uppdatering

I torsdags tvingade jag min bror att köpa färska frallor och komma till oss med dom för att äta frukost. (mutade Carola med kaffe och massage). Efter frukost blåste Jeanette upp A:s nya pool (den andra var så stor). Han tillbringade tiden fram till lunch i poolen. P var och spelade golf på morgonen så han kom väl hem vid halv två kanske, då åkte bror och dom hem för dom skulle komma tillbaka på kvällen och grilla. 

Vi åkte till stan för att köpa gräsklipparen, men på vägen mellan svista och ärna backe började bilen låta krig så det var bara att krypköra till ärnabacke där verkstan ligger. Svängde in där och pratade med killen och fick lämna kvar bilen så fick han fixa den när han fick tid. Ringde S-O och frågade om han kunde hämta oss och det var ju inga problem. Ur med bilbarnstolen från vår bil och in i nästa. Körde hem S-O och sen susade vi in till stan. Shoppade på ÖB innan vi åkte till Jula (där vi beställt gräsklipparen). Naturligtvis gick inte gräsklipparen in i bagageluckan eller i baksätet eftersom vi hade bilbarnstolen i där (vi e så vana med vår stora bil där allt går in). Men när vi tagit av allt emballage så gick den precis in. Förbi Willys en snabbis och kompletterade det som fattades. Sen full spid hem för att starta grillen.

Bror kom med rådjursköttet som han hade marinerat och jag gjorde pastasallad, vanlig sallad och så hade vi pommes och bea oxå. Det var super gott även om middagen blev otroligt sen. Lite öl till det och senare på kvällen lite vodka och päronsoda mums.

Fredag kl 09.00 ringde han från verkstan och sa att bilen skulle vara klar kl 11, det var en plastbit i hjulhuset som lossnat (så då blev det samma effekt som ett smatterband, därav ljudet) Svärmor skulle skjutsa dit mig till 11 så det var ju skönt. 1100kr gick lagningen på, men då bytte han även bromsklossarna i bak som jag hade tänkt boka tid för, så nu e de fixat oxå, skönt.

Efter jag hämtat bilen åkte jag till stan och köpte lite kläder åt mig och A. Köpte soppa till gräsklipparen och handlade mat som vi skulle ha med siggis. När jag kom hem skulle jag laga lunch som jag brände för jag höll på med massa annat samtidigt. Kom iväg efter fem till siggis. A var jätte exalterad, han älskar husvagnen. Blev även denna dag en sen middag. Vi grillade ytterfilé, potatisgratäng och pastasalladen som var kvar från dagen innan. Sen blev det spel och party efter A somnat. 

Idag regnade det och åskade. Vi åkte hem vid fyra tiden. Jag har tvättat och städat hela eftermiddagen och kvällen (och stor rensat en del). Förberet lite av packningen inför morgondagen. Vi ska ju åka till mumindalen. Så imorgon blir det båt över (sover på båten), kommer fram vid sju och då blir det mumindalen hela dagen och sen båt på kvällen igen, hemma tisdagmorgon kl åtta tror jag. Vi ska ta bilen till stockholm (jag som hatar att köra i stockholm men det går nog bra)

Ska lägga in lite bilder från dessa dagar, sen får ni ha det så bra för nu blir det inget mera inlägg förrän tidigast på onsdag. Bye for now


2 kommentarer:

  1. Hoppas ni får en bra resa och att vädergudarna är med er. Vi kommer förmodligen chansa och åkat till Grönan idag istället..
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack ska du ha. Hoppas ni oxå får bra väder och en riktigt rolig dag. Vilka är ni som åker?
    Skulle oxå vilja åka dit någon dag
    Kram

    SvaraRadera