söndag 13 september 2009

Kräftskiva

Ja natten gick ju fort att jobba. Sov till ett på lördagen. A och P åkte till bowlinghallen för P skulle spela match. Jag fick några timmar för mig själv så jag kunde fixa inför kvällen. Jag äter ju inte kräftor så jag kom på lite sent att man kanske ska ha dom framme i rumstemperatur om dom ska tina någon gång, bättre sent än aldrig.

Gästerna dök upp vid femtiden ungefär och vi började nog inte äta förrän efter sex. Bjöd på en fördrink (cointrae, mindori, limesaft och sprite). Vi hade en jätte trevlig kväll i alla fall. Vädret tillät oss inte att sitta ute så jag la i bordskivorna och gjorde långbord i köket. Helt ok (tur att man har stort köksbord). Vid halv tolv tiden drog Tett och Robert ner på stan till krogen (ungdommar;-))

Idag söndag hade vi sovmorgon hela familjen. A sov så länge så blöjan höll inte för allt kiss så det var bara att bädda rent i hans säng idag, sånt som händer. Jag skulle på tupewareparty hos min kusin kl 14 idag så jag och Carola drog dit. Hon som höll i partyt var den pratgladaste människan på hela jorden om hon fått som hon velat skulle hon kunna ha pratat om varenda produkt i hela katalogen. Hon pratade i en timme och tio minuter.  Carola och jag skippade kaffet och drog i väg i all hast till österbybruk för att spela bingo (vi var ej säkra på om vi skulle hinna men sju minuter i fem var vi där så det var i sista sekunden). Kunde därför inte fråga kacka om hon ville följa med eftersom vi visste inte om vi skulle hinna. Ingen vinst blev det i alla fall.

Imorgon ska jag börja jobba 6.45, det har jag inte gjort på många många år ska bli spännande och se hur det går, har lite ångest över det faktiskt. 

Nej det här blev långt nu ska jag sluta skriva och lägga in några bilder och sen är det dax att krypa ner i  sängen istället.

Sov gott och kram på er


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar