lördag 28 augusti 2010

Förkyld:-(

Ja nu har jag oxå blivit förkyld, kände lite igår men idag bröt det ut. Usch vad tråkigt det är att vara sjuk tycker jag. Tidigare idag så slängde jag ut lite saker på uppfarten till loppisen, lilleman höll mig sällskap, han satt och ritade och underhöll mig. Gång på gång frågade han varför kommer ingen och köper. Ja du inte var det många som gick förbi inte och inte var dom intresserade av mina saker. Lyckades sälja två saker för fem kronor styck, gav upp långt innan tiden var slut för det kändes meningslöst. Sa det förra året och säger det igen, bättre om dom har loppisen på en given plats (tex fotbolls planen) där alla kan ställa upp ett bord och sälja, dels kan man kolla om det är något man själv vill köpa av någon annan plus att det är lättare för folk som vill komma och titta så slipper dom gå genom hela byn.

Har i alla fall varit duktig idag och röjt ur extra rummet, där kunde man inte ens gå in i tidigare idag men nu är det fint där så nu kan vi ha gäster som sover över igen. Skulle behöva rensa och åka till tippen med massa saker som bara finns och ingen använder. Samtidigt tycker jag det är tråkigt att kasta funktionsdugliga saker.

Spontan bjöd in svärmor och svärfar på middag idag. Hade tänkt göra falukorv i ugn men lilleman deklarerade att jag skulle göra korvstroganoff ( och slickade sig om munnen och sa mums) så det fick bli som han ville. Kul att se han äta ordentligt för en gångs skull, har varit dålig på att äta på sistonde.

Önskar er alla en god natt. Kram på er

1 kommentar:

  1. Lämna in det till röda korset eller något då. Då kommer det till användning för någon annan och du blir av med det...
    KRam

    SvaraRadera