tisdag 24 augusti 2010

varmvatten

Nu är vi inne på dag två utan varmvatten och jag börjar ledsna. Har haft hjälp av svärfar gånger flera idag då dom försökt lösa vattenproblemet men än så länge inget varmt vatten. Dessutom blev det stopp i våra avlopp igen så nu fick vi ringa rangsells igen så dom kommer imorgon. Jag fick tvätta mig och håret i kallt vatten inte speciellt skönt vill jag lova. Har vi inget varmvatten imorgon heller får jag åka hem till någon annan och duscha. Slutar väl med att vi måste köpa en ny varmvattenberedare, precis vad jag känner för not. Har redan bränt över 1400 på vetrinärkostnader, blir väl ca 2500 när ragnsells kommer, vill inte slänga ut mer pengar på tråkiga saker.

Idag har jag även varit iväg och hjälpt min mor att tömma ett förråd som hon hyrt i massa år men nu sagt upp. Jag och mina bröder och deras tjejer var där så det gick ganska fort. Kastade en hel del med saker. Vi hade i alla fall tur att det hade slutat regna för tidigare var det värsta åskvädret. 

På kvällen nu har jag varit hos svärmor och lekt med lera med sonen för sambon var där på styrelsemöte för bowlingklubben och sonen ville inte gå hem. Men nu sover han sött i sin säng i alla fall. 

Håll tummarna för oss att vi slipper köpa ny vattenberedare. Önskar er alla en god natt. Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar