fredag 27 augusti 2010

fortfarnde kallt:-(

Ja ni inte fick jag något varmvatten igår heller. Visade sig att dom inte kunde koppla in den och rörmokaren har inte tid förrän på måndag, så jag får vara utan värme tills på måndag:-( Kan ju lova er att man är bortskämd med att alltid ha tillgång till varmvatten, hur ofta använder vi det utan att tänka på det, det har jag fått uppleva nu och innan det är klart har det gått en hel vecka. Känns som när man var liten och hälsade på hos farmor, då fick man minnsan koka vatten för att kunna tvätta sig på morgonen, ända skillnade är väl att då fick man dessutom gå ut på gården och pumpa upp vattnet, det slipper jag i alla fall. Tur att man kan låna en dusch hos andra för även om man tvättar av sig noga så känner man sig renare när man fått en dusch.

Idag har vi varit och träffat Lottica och Leo, vi har inte sett dom på hela sommaren så det var riktigt roligt att träffas idag. Pojkarna lekte för fullt hela tiden vi var där, kul tycker jag. Leo grinade när vi gick hem för han ville att vi skulle stanna kvar och äta där och A han tjatade hur många gånger som helst om varför vi inte kunde äta där. Men men det får bli en annan gång.

På kvällen kom min mor och Kirsti hit och fikade, trevligt. Dom hade köpt med sig wienerbröd, A gillar dom jättemycket fast han vill helst bara äta det i mitten. Sen kom även bror med familj. Jeanette hade köpt en ny bil som hon ville ut och köra med. Taskig som jag var så gick jag aldrig ut och tittade på den utan såg den bara från dörren, klockan hann bli rätt så mycket så det är bättre att titta på den i dagsljus,  får inspektera den bättre imorgon när vi träffas. 

Jag och sambon har set på en dålig film och nu tänker jag krypa ner under täcket efter jag gått en snabbis med hunden. Sov gott allihop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar