måndag 23 augusti 2010

uppdatering del 2

Här kommer del två i uppdateringen av semestern i Viken:

17/8: var och shoppade på leklust, hur mycket som helst att titta på/leka med enligt A. Jag hittade även några födelsedagspresenter medans vi var där. Vägg i vägg med leklust låg en scrapbooking affär, gissa om min vän PK hade velat titta in där. Själv gick jag aldrig in i butiken, lättare så att inte handla något. Tog en tur på Ikea och käkade lunch, det fanns inte mycket att titta på där för dom hade utförsäljning inför öppningen av nya Ikea den första september. Skulle egentligen åka till leklandet men A ville hem till stugan och leka med sina nya leksaker han köpt (fick pengar av farmor innan vi åkte på semester som han handlade för), så så fick det bli.

18/8: Hade vi en dag full av aktiviteter, bla var vi på europas största lekland. Och jag säger bara det Nickis släng dig i väggen. Här var det stort (6000 kvadratmeter), det var gjort så föräldrarna kunde gå raklånga i labyrinterna, hur mycket roliga saker som helst, vackert målade väggar, detaljer, inredning ja allt var så fint. Önskar det fanns något liknande här i våran stad.

19/8: Även idag har det varit full fart på oss, mycket flängande fram och tillbaka. Säkert besökt fyra leksaksaffärer i olika delar av staden innan vi fann det vi skulle ha. Åkte en sväng till kring liggande byar. Vi var även till tropikariet där sonen fick klappa en krokodil och en orm (han var så stolt när han hade vågat). Det var indelat i olika delar av världen. I en del var det nattdjur man skulle titta på, men det var ingen som sa att fladdermöss skulle flyga fritt där inne, så jag fick en hjärtinfarkt (nästan) när en fladdermus landade i mitt huvud och försökte ta med lite av mitt hår. I övrigt uppskattades besöket av oss alla.

20/8: Vi turade som det heter till danmark och åt lunch på båten, då resan bara tar 20 minuter så blev det totalt sex resor (tre till danmark och tre till sverige). Sonen uppskattade det mycket, han gillar verkligen att åka båt. Köpte lite godis och lite vin mm. Vinet skall ges bort som tack för hundvakt när vi varit borta. När vi satt där på båten fick jag en crazy idé att vi skulle åka hem på kvällen istället för lördag morgon som det var tänkt. Så sagt och gjort, när vi kom tillbaka till stugan packade vi allt sen fick killarna gå till stranden och leka medan jag städade huset vi hyrt. Dammtorkade, dammsög och torkade glov, skurade badrummen mm. Sen plockade jag upp killarna på vägen. Så vi kom väl iväg vid halv sex, klockan 01.00 var vi hemma i våran lilla by. Lilleman somnade vid kvart över nio tiden och sov hela vägen hem (förutom en liten stund då han vaknade av att benen somnat). 

Så skönt att få sova i sin egen säng igen och dessutom slippa kliva upp i ottan för att packa, städa mm och sen köra hem hela vägen. Stugan skulle nämligen överlämnas igen klockan tio på fm, inte min grej att kliva upp tidigt. Så nu fick vi ju en hel dag extra hemma istället för fredagskvällen hade vi ju ändå bara suttit och spelat spel mm så det blev bättre så här.

Kommer vid tillfälle slänga in lite bilder från våran semestervecka och så ni får se det underbara leklandet dom hade.

Önskar er alla en god natt. Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar