måndag 21 december 2009

En god middag


Som sagt var susade vi iväg till bror med familj. Trodde vi skulle få rådjurskött men icke, dom hade glömt ta upp ur frysen så det blev kycklingfilé, potatisgratäng, beasås och sallad, jätte gott var det. Sen blev det kaffe och muffins efter. A och hans kusiner spelade lite gitarr Hero (både trummor och gitarr). Han tyckte det var jättekul även om han kanske inte förstod när han skulle göra vad men han fick ju hjälp av kusinerna. 

Jag och sambon tog en promenad med hunden i vinterlandskapet, hur mysigt som helst. Alldeles vitt överallt och lagom kallt, bättre kan det inte bli. När vi skulle åka hem passade A på att göra en djupdykning i snön (var bara tvungen att ta ett kort på honom) 

Vi kom hem alldeles för sent för A så det var bara att göra nattbestyr och stoppa honom i sängen. När han somnat skulle jag ge mig på att koka knäck, prövade först i micron men det kokade ju över på en gång så jag hällde allt i en kastrull istället, det slutade med att knäcken blev alldeles för hård och smakade lite bränt. Jag är verkligen världs sämst på sånt där. Ska göra ett nytt försök imorgon och misslyckas jag då ska jag aldrig mer koka knäck. Provade istället att göra nougatrutor (ett recept jag hittade på nätet), har inte smakat dom än så det får vi se imorgon hur dom blev.

Och nu har jag o sambon precis tittat på en film, den var rätt bra faktiskt. Funderar på att krypa ner i sängen snart, har ganska mycket som behöver göras imorgon så man behöver väl sova lite.

God natt på er.

1 kommentar:

  1. Gu va gott det lät! Jag gjorde en ny sats med knäck häromdagen men den blev inte alls bra, alldeles för lös, svårt de där med knäck!

    Hoppas de blir bra för dig nu iaf så att ni får njuta knäck i jul :)

    Kramisar !!

    SvaraRadera