söndag 13 december 2009

Mormor och stan

Ingenting blev som jag tänkt mig igår men ibland blir det ju så. Vi skulle ju åka till stan ganska tidigt hade jag tänkt men klockan bara rann iväg och så ville ju min sambo umgås med sin son innan han skulle jobba kväll även denna dag. 

A ringde sin mormor och jag bad honom fråga om hon ville äta lunch med oss, istället säger han till sin mormor vi ska äta hos dig och jag vill ha lax (inte så vanligt att barn brukar begära lax) och snäll som mormor är så säger hon javisst, så det var bara att susa in till stan och äta en väldigt sen lunch. Vi skulle iväg och shoppa sen men vi väntade på att min kusin skulle komma dit med julklapparna från Norge. Så när dom kom tog vi en kaffe sen blev det stressigt, vi hade bara 30 minuter på oss in ÖB skulle stänga. A hade sett en tomte som han sagt till mormor att han ville ha ute på trappan (en stor tomte med lyckta) och då sa mormor  att vi skulle köpa den, men det var ju naturligtvis slut när vi kom dit, gissa om vilket tjat det blev i bilen på väg hem. Jag tror han frågade säker 30ggr varför var det slut på tomtarna?

Väl hemma väntade vi på att min bror med familj skulle komma, min brorsdotter hade gjort tacopaj som hon skulle bjuda på, super gott var det. Det blev en ganska sen kväll för A men det var det värt för honom tror jag. När han somnat spelade jag och bror turnering i mario kart, skit kul var det.

Det här blev ett långt inlägg så jag skriver om dagen senare. Ha en bra dag allihop.

Kram på er 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar