fredag 25 december 2009

JULAFTON



Igår var det julafton. Förmiddagen tillbringades hemma, jag och A myste och fixade lite här hemma medans sambon sov för  han hade och skulle jobba natt. Klockan tre skulle vi vara hos svärmor. Två kom jag på att jag glömt baka chokladkakan med vitchoklad och saffranstryffel som jag tänkte överraska med, så det var bara att sätta fart, A skulle ju äta lunch oxå.

När vi kom till svärföräldrarna var A.s gudmor och ena kusin där (gudfar hade fått åka hem igen för dom hade glömt julklapparna hihi). Vi blev bjudna på glögg och pepparkakor. Innan gudfar hann tillbaka kom tomten. A blev lite reserverad men han tog emot pakten och tomten fick faktiskt även en kram innan han gick (hur lyckat som helst).  Strax där efter dök tomte nr 2 upp (mot den tomten blev han mera reserverad så den tomten fick ingen kram).







Sen blev det julklappsöppning, oj oj oj vad med julklappar det var till A, han var helt lyrisk (men ville dock leka med allt) tillslut sa han jag vill inte ha några mera julklappar, bara öppna ett paket (med det menade han att han skulle få öppna en kartong med leksak i). Flera gånger sa han så och jag sa bara några till sen ska du få leka, stackarn. Och äntligen fick han börja leka. Han fick så otroligt många fina saker från våra familjer och min bästa väns barn. TACK ALLIHOPA.

När A lekt en stund var det dax för mat. Så mycket god mat, man äter ju tills man nästan spricker, puh. Efter maten blev det kaffe och chokladkakan, mums. Den var jättegod men mastig.

Vi kom hem med en övertrött son så vi fick titta på lite nick nyfiken och varva ner innan det gick att få honom i säng. P duschade och åkte till jobbet för att arbeta, själv satte jag mig i soffan och surfade lite, tittade på tv. Sen rensade jag faktiskt ur byrån och vek om alla kläder (galen jag vet)Klockan han bli ganska mycket innan jag kröp i säng.

Idag ska vi till min mor på norsk julafton (vi brukar alltid fira det hos min mor med båda mina bröder och deras familjer, så vi alla kan träffas samtidigt och så får barnen julklappar från sina släktningar i Norge). Vi ska vara där klockan fyra. Så just nu myser jag och A i soffan, tittar på nicke nyfiken.

Hoppas ni alla hade en fin julafton igår och att ni får en fin juldag idag. Kram på er

2 kommentarer:

  1. Verkar som ni fick en toppen jul, vi också.
    I dag blev det en riktig slappar dag

    SvaraRadera
  2. Hihi, låter som här - Oliver blev också bra less på att få en massa paket till slut, ville hellre leka! ;) God fortsättning! kram

    SvaraRadera