torsdag 29 juli 2010

Gammal vän

Eftermiddagen/kvällen har spenderats på Ikea restaurangen. Jag och lilleman åkte in till stan och plockade upp en gammal vän till mig (har inte sett henne på säkert 6år) och åkte till Ikea där vi åt mat och pratade i flera timmar. Så otroligt roligt att träffa henne igen och fler gånger ska det bli. Vi släppte av henne på stationen så hon kunde ta 20.19 tåget och vi kunde åka hem. Det var en trött lilleman jag hade med mig hem. Klockan hann väl bli nio innan han kom i säng men jag lovar att det var någon som somnade snabbt. 

I bilen på väg genom city säger sonen så här

sonen: mamma, det åker en röd bil bakom oss

Jag: inte nu längre för den körde om oss

Sonen: Mamma säg ful ord till den

Jag: varför då

sonen: för den får inte köra om oss, säg fula ord till den nu mamma på en gång, pronto

Gissa om jag skrattade åt honom, han lät så bestämd när han sa nu på en gång, pronto. Det lät så himla roligt. Han har hört någon annan säga ful ord till en bil när den gjorde en ful omkörning (inte jag) så det är där han fått det från men man kan ju undra hur han kom och tänka på det. 

Snart kommer sambon hem från jobbet får se hur pigg han är då. Önskar er en god natt (inte för jag ska sova än men det blir inget mera inlägg idag). Sov gott.

1 kommentar:

  1. de är roliga barn. de snappar upp allt. Sen står man där med skägget i brevlådan haha

    SvaraRadera