onsdag 8 februari 2012

doktorn

Idag åkte vi på droppin tiden på vårdcentralen eftersom vi alla varit sjuka till och från hur länge som helst, känns som vi aldrig blir bra. P har dessutom så ont i lungorna och har haft det ett tag så vi ville kolla upp det. Dessutom har två släkningar i våran närhet haft/har mykoplasma så vi ville gärna kolla upp oss.
Dom tog en temp på mig men jag sa att jag känner mig mest frisk så vi behövde ej kolla mig. A tyckte dom ändå att han var ju på bättringsvägen, dock hade han feber igen (38,0) så vi skulle bara avvakta.
P var den ända som fick gå in till en doktor, honom tog dom en sänka på, en temp och lyssnade på lungorna men doktorn trodde att han hade en inflammation i musklerna under lungan så han ska äta en ipren på morgonen och en på kvällen ett tag framöver så får vi se.

2 kommentarer: