måndag 6 februari 2012

Stackars liten

Lilleman har fortfarande hög feber. Det var nog aldrig någon magsjuka utan han kräktes nog pga hög feber. Snälla tett köpte en termometer och lite annat smått och gott och kom till oss med. Våran temp hade slutat fungera men jag kände ju att han var glödhet. Efter han sovit en stund tog jag en temp och då var den 39,9 inte undra på att han mådde dåligt, han är väldigt låg tempad i vanliga fall.

I natt vaknade han först vid ett och kom in till mig och somnade om efter en stund. Sen vaknade han kvart i fyra och var hungrig, tog en ny temp igen och då var den 39,6
När han skulle ta medicinen blev de nå tok så hälften spottades ut på bordet men vågade inte ge mera så jag fick inte ner tempen ordentligt. Efter lite dryck och ett par tuggor har vi tillbringat resten av natten/ morgonen på soffan.
Han sover just nu och jag leker med olivia på golvet.

Önskar er en underbar dag. Kram på er

2 kommentarer:

  1. Åh, vad jobbigt för er. Tror inte det finns mycket som är värre än sjuka barn. Man lider så mycket med som och kan inte hjälpa till så mycket som man vill. Krama honom från oss! Kram

    SvaraRadera
  2. Stackars liten.. Säkert så kräktes han pga febern Emma brukar oxå göra det. Hoppas han kryar på sig fort.
    Kram!

    SvaraRadera