tisdag 14 februari 2012

dopdagen

(Olivias gudmor)


Vi hade sådan tur att A var feberfri, jiippii. Jag fick ju fara in till stan och köpa nya skor till honom för dom jag hade köpt dagen innan passade inte. Så det blev lite stressigt för mig men det gick.
Slängde in allt och alla i bilen även hunden och åkte till mor min där vi skulle hämta upp dopklänningen och lämna kvar hunden.
Väl framme vid kyrkan gick vi in och träffade prästen som visade vart vi kunde vara. Gav lillan lite mat och satte på dopklänning. Jag och A gick upp till dopfunden för att kolla så han skulle nå upp, han skulle nämligen få hälla i dopvattnet och sedan få torka av sin syster, stolt storebror vill jag lova. Prästen frågade om han även ville bära korset in och det ville han självklart.

Det gick jätte bra på dopet, först när hon skulle få vattnet över huvudet blev hon ledsen (och jag hade glömt nappen förstås). Vi sjöng traditionella psalmer(tryggare kan ingen vara,du vet väl om att du är värdefull och sedan en norsk psalm som Py Bäckman skrivit om till svenska) och sedan även blinka lilla stjärna (det var prästens idé eftersom dom mindre barnen inte kan sjunga med i dom andra sångern, gulligt av henne och tänka på det).

Efter dopet åkte vi till lokalen på körvel där vi bjöd på smörgåstårta och sedan kaffe med tårtor och kakaor.
Dom yngre barnen fick även en varsin godispåse (det var ju ändå lördag).

Olivia fick jätte fina dop presenter. Får se om jag tar några kort och lägger ut sedan.

Tack alla som var med och gjorde hennes dopdag så fin och tack än en gång för alla dom fina presenterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar