måndag 15 februari 2010

bullar och Ikea

Idag har jag invigt min julklapp (skäms att jag inte gjort det tidigare), har bakat bullar. Så himla smidigt med maskinen, nu kanske det blir bullar flera gånger här hemma. Annars när man ska hålla på för hand har jag ju inte klarat av det med mina leder. Enda tråkiga är att det är så långa jäsnings tider så det tar ju en halv dag att göra bullar men ack så gott det är med hembakta. Hade ju stor hjälp av lilleman oxå. När jag står där som bäst med att smöra, sockra och kanela så tar min. kanel slut, vad gör man då? Jo hittar en burk med nutella och tänker det kanske går, har inte smakat dom bullarna än så vi får se hur det blev imorgon.

Efter baket susade jag in till stan till Ikea där jag möttes upp av min svägerska. Hon skulle köpa skurgrejor där men dom hade ju naturligtvis slutat med att sälja sånt. Jag köpte ny vattenskål till hunden, lite blommor och annat. Hade inte så gott om tid för jag åkte hemifrån tio över fyra och skulle vara hemma senast sex (för sambon är sjuk och orkar inte riktig aktivera sonen för länge) och att det var dax för middag. Jag kom hem kl 18.05 och då hade jag varit lat och köpt med mig mat från Max (inte så nyttigt men smidigt ibland). 

Har nu ikväll nattat sonen, varit på lång promenad med hunden, surfat och pratat över en timme med en vän i telefonen. Ska blogga lite nu och sen kanske det är dax att krypa ner i sängen så man orkar med morgondagen.

Måste bara berätta en sak som hände tidigare idag. A säger till sin pappa att han vill gå ut, P svarar då att när man är sjuk får man hålla sig inne annars kan man bli mera sjuk (eller något liknande sa han), senare säger P att dom måste gå ut med hunden då säger A men pappa jag kan ju inte gå ut jag är ju sjuk. Gissa om jag skrattade, han har ju helt rätt för det var ju så pappan sa. Ibland ska man nog tänka sig för vad man säger annars får man svar på tal av en snart treåring.

Sov gott och kram på er

Ps sitter vid fel dator så jag kan tyvärr inte lägga in några bilder Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar