torsdag 25 februari 2010

Nickis

Hämtade ju lilleman tidigare idag, kände mig som en bov när jag kom för att hämta honom. Han lekte för fullt med några dagiskompisar (älskar att se honom leka med dom andra barnen), han ville absolut inte gå hem. Tillslut kom Susanne och sa till honom att du måste ju följa med mamma ni ska ju iväg och ha kul. Under protest gick han med på att gå från dagis, sa hej då till kompisarna och sen gick vi för att klä oss. Kände mig lite stressad för jag ville ju inte missa bussen. När vi väl kom ut från dagis var ju klockan bara kvart över två och bussen skulle inte gå förrän kl 14.42 så det blev ju en stund att vänta. Dessutom var bussen tio minuter försenad, så det var ingen kul väntan i kylan. 

Väl nere på stan skulle vi leta upp vart den andra bussen skulle gå ifrån (jag är ju inte så van att åka buss). Vi hittade rätt tillslut. Hoppade av en hållplats förtidigt och dessutom var den väg vi skulle gå avstängd så vi fick gå värsta omvägen, vilken pärs innan vi ens var framme.

Äntligen framme och då in, klä av oss och köpa fika (ett smart drag för då fick A insupa atmosfären innan han skulle börja leka.) Efter fikat var det dax för att leka och oj så roligt A tyckte att det var. Strax innan vår tid var slut fick A för sig att vi skulle åka den jättehöga, långa rutschkanan, det var bara att klättra och krångla sig upp högst upp till taket. När jag kom upp dit höll jag på att tuppa, fy vad högt det var och rutschkanan var jätte brant (jag har höjdskräck). Innan jag kom ner hade jag världens hjärtklappning och händerna skakade. Men den glädjen som strålade ur A:s ögon och han skrek en gång till, en gång till när vi kom ner gjorde det hela värt det och innebar att det var bara att klättra upp en gång till.

När vi skulle åka därifrån så var Emils skor borta, någon hade tagit fel skor, fy vad irriterande och långt var det till bussen med trötta barn. Vi hade tur behövde dock inte vänta länge innan en buss kom. Vi gick till McDonalds och åt hamburgare tillsammans innan vi sprang till bussen för att åka hem, blev sent innan vi var hemma, närmare halv nio. Kommer nog ha en trött son imorgon, men vi är lediga så vi kan ta det lugnt här hemma på förmiddagen.

Tack Ann för en underbar em/kväll, vi får göra om det en annan dag. 

Här kommer det lite bilder från dagen.


4 kommentarer:

  1. Tack själv. Det här gör vi om nån dag, kanske på påsklovet!? E och E var jättenöjda! Sov så gott nu! Kramar Ann

    SvaraRadera
  2. Visst är det tyspiskt när man ska hämta tidiagre så leker de som bäst. Håller med om att det är mysigt att se dem leka. Men nått skoj väntade ju, va roligt med lek och bus. Det är skönt och va tillbaks på jobbet samtidigt som det är jobbigt känner mig inte riktigt i balans med huvudvärken kram

    SvaraRadera
  3. Låter som ni hade en toppendag! Ser att du har lyckats i photoshop. Det var ju det jag sa, du kan om du vill.. Fint.
    Fika på tisdag?
    Kram...

    SvaraRadera
  4. Låter som en riktigt toppen dag med undantag för skorna, gu va tråkigt :(

    Ha en riktigt härlig helg! Kramar

    SvaraRadera