lördag 20 februari 2010

Tuff natt

Natten började hyfsat lugn, skulle vara resurs och tänkte hoppas natten inte blir för tråkig. Små pysslade och hjälpte lite föräldrar med olika saker. Sen fick jag rapport om att vi skulle få ett "nytt" barn som jag skulle få ta emot. Så då var det bara att ställa i ordning en ivaplats med alla tillbehör, sen rullade natten på ganska fort. Blev avlöst ganska så sent så kom hem närmare åtta och var helt psykiskt slut och trött i fötter och nacken. 

När jag kom hem satt A och svärmor i soffan och tittade på barntv. P hade redan åkt, han skulle till Sala och något mer för att spela bowlingmatcher idag. Snälla svärmor gick ut med hunden medans jag klädde A för att följa med sin farmor hem sen. När hon kom tillbaka höll vi på med ytterkläderna, fick en puss och kram av sonen sen susade dom iväg. Gick och la mig en stund efter dom åkt och klev upp på toa en gång, hade lite svårt att somna om efter det, men det gick och klev faktiskt (hör och häpna) inte upp förrän 16.40, det händer typ aldrig att jag sover så länge. Men gissa om det var skönt. Nu sitter jag här och surfar runt lite innan familjen kommer hem.

Om några timmar är det dax för natt nummer 2. Måste bara tillägga, vilket busväder det är ute. Nu tycker jag att det behöver inte komma något mera snö. Vill visserligen inte ha slask men heller ej mer snö. Längtar faktiskt till våren. Ha en mysig lördag kväll. Kram på er

2 kommentarer:

  1. hej! ja här är det också världens rusk väder, nu får våren ta o komma o lysa upp lite för oss :)

    ha de fint på jobbet i natt, kram!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du tar det lugnt när det är snöoväder ute, många olyckor nu och folk som kör som dårar på vägen oavsett väglag. Skönt med lite att göra på nätterna antar jag för då går arbetstiden fortare och skönt att du får sova ut på dagarna.....*KRAM*

    SvaraRadera