måndag 28 juni 2010

Bad


Fy vilken natt vi hade på jobbet i natt, nu är det verkligen sommar för nu är det proppfullt. Jag som har sen semester i år, känns tungt. Tur att man älskar sitt jobb.

När jag sovit klart idag så åkte jag ut för att hämta lilleman. Det första han sa när jag kom var att nu ska vi gå ner och bada mamma för jag har väntat på dig. Jag hade inga badkläder med mig men A fick ju bada. Hans kusin och syssling var i vattnet när vi kom ner så dom lekte en stund med honom och jag vadade ut en bit. Det var faktiskt jätte skönt i vattnet. Vi var hos min kusin en sväng innan vi åkte därifrån, barnen slevade in glass i värmen. Lilleman hade ingen lust att åka därifrån men jag lovade honom att vi kunde åka ut någon annan dag.

På väg hem i bilen somnade han förstås, vilket jag inte ville, jag pratade en kortis med hans far i telefonen och då tvärslocknade han. Vi åkte direkt till A:s farmor för hon fyllde år idag så vi skulle dit och gratulera henne. Vi fick grillad korv till middag där som tur var för klockan var ganska så mycket. Sen blev det en underbart god jordgubbstårta med extra jordgubbar på sidan, mums så gott det var.

Ikväll var det svårt för lilleman att somna, la honom kanske vid halv nio men han somnade inte förrän klockan halv elva. Jag tycker det är så tråkigt, för jag fick sitta vid köksbordet i två timmar, inte skönt att sitta där tycker jag men men.

Önskar er alla en god natt, ska försöka krypa ner om inte allt för lång stund. 

(Grattis svärmor, nu blev det i efterskott för klockan han bli över tolv)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar