torsdag 10 juni 2010

Norge resan del 2

Denna dag hade vi ställt väckarklockan för att vi inte skulle missa frukosten men när vi kom ner till matsalen var den helt igenbommad, vi fattade ingenting. Jaha ja det var bara att göra sig i ordning och fara till närmsta butik för att införskaffa frukost. Lilleman gillade det nog för han fick nu smaka det norska chokladpålägget (trots att jag sagt att han inte ska få det). Gissa om det var någon som ÄLSKADE det.


Efter frukosten for vi iväg till östfoldhallen för att bla gå på Nillebutiken, och för att hälsa på min farbror (73år) som jobbade i munk och glasskiosken. A fick lite kläder av mormor och även jag fick kläder av mormor, plus att jag handlade en hel del kläder själv och lite presenter. Innan vi åkte därifrån sa vi hejdå till farbror och A fick då en stor påse med färska munkar och några chokladmunkar oxå.

Vi var förbi och planterade på min andra farbrors grav, hälsade på hans fru. (har även varit på min farmor och farfars grav). Vi satt bara en halv timme hos Edit innan vi for vidare.

Min snälla mor hoppade över att hälsa på några släktningar bara för att jag skulle få åka och hälsa på min gamla bästis (har inte träffat henne på närmare tio år tror jag), hon flyttade till norge för ganska många år sedan och då tappade vi kontakten helt men jag fick tag i hennes emailadress för någon månad sedan. Och det var nog det bästa med hela resan för min del tror jag. När vi hittade fram till dom så kom dom och mötte oss, när jag skulle ge henne en kram höll hon fast mig i en lång kram (så man märkte att hon var lika glad som jag att återses), jag blev så rörd av situationen så jag började gråta, det gjorde även hon. Vi var där några timmar och tiden bara rann iväg. Men nu har vi inte tänkt tappa kontakten igen. Så underbart att ha hittat henne igen efter alla dessa år.

Så även denna kväll blev en sen kväll men det var det värt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar