måndag 21 juni 2010

Farmor och farfar

Har tillbringat dagen med att städa. När jag klev upp imorse (knappt sovit i natt) så hade hunden kräkts ner ryamattan i vardagrummet på fem ställen, så det var bara att skura matta, tog ut den på gräsmattan och skurade och hällde kannor med vatten för att skölja. Lilleman kom naturligtvis sent till dagis idag men men. 

När jag hämtade honom från dagis mötte farmor upp oss på vägen och vi stannade till i lekparken. Där var några andra barn en bit bort men den ena kom bort till oss en sväng. Pratade lite med den mamman, hon hade en fyra och en två åring. Ingen av dom barnen gick på dagis utan var hemma med sin mor så därför hade jag inte sett dom förrut (vi känner ju dessutom inga här eftersom vi inte bott här länge). Äldsta gossen skulle börja på dagis till hösten och gå tre timmar om dagen så dom skulle komma på midsommar firandet som dagis har på onsdag, vi kanske ser dom då. Vore ju kul om A kunde få några kompisar att leka med när han inte är på dagis som dessutom bor inte allt för långt bort.

Vi gick sen hem till farmor och farfar och blev kvar där ända till halv åtta. A tvingade sin farmor att laga mat till honom för han vägrade gå hem. Vi fikade och åt där. Jag tog en repa med Hilde medans dom spelade fotboll. Har fått skratta jätte mycket åt min lilla kille. Han somnade ganska så fort när han väl kom i säng. Har ju varit ute hela dagen på dagis och sen hela em/kvällen oxå. 

Nu sitter jag här hemma själv för sambon jobbar till halv elva ikväll. Plockat lite, surfat och lite sånt. Finns så mycket jag borde göra men får ta det en annan dag. Tycker det är svårt när han sover att göra så mycket. Skulle kunna göra massor på tomten då det är ljus så länge men är då rädd att han vaknar och får panik när ingen är inne. Hör ju inte honom när jag är ute. Han har haft en period nu när han vaknar (av mardrömmar tror jag), ibland tidigt ibland mitt i natten.

Önskar er alla en god natt. Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar