torsdag 10 juni 2010

Norge resan del 1



I söndags åkte vi ju som sagt var till norge, blev en lång dag i bilen. I vanliga fall brukar min mor åka på ca 5½ timme men för oss tog det denna gång nio timmar. Det blir ju så när man har småbarn och hund med sig. Det ska ätas både lunch och middag sen några bensträckare på det.

Vi kom fram först vid nio på kvällen, checkade då in på vårat motell. Kom då även på att jag åkte ifrån vällingen och vällingsflaskan hemma. Lilleman fick nöja sig med smörgåsrån och läsk innan han skulle sova, nöden har ingen lag. Han somnade inte förrän halv tolv denna kväll.

Måndag: 

Vi försov oss och missade frukosten, som tur var hade min mor med bröd och mjukost som vi kunde mumsa på. Sedan bar det av till min farbror och hans fru. Det visade sig att dom oxå hade en hund men det gick bra, hundarna fick leka en stund i värmen innan dom låg och flåsade i skuggan. Kul att träffa honom var ju 7½ år sedan sist.

Där efter begav vi oss hem till en vän till mig, hennes barnbarn (7veckor gammal) kom oxå dit. Så roligt att få sniffa lite bebis.

Efter ytterligare någon kopp kaffe for vi vidare till min kusin där vi även blev bjudna på middag (pizza). Detta var nog det bästa stället idag tyckte A för här fanns leksaker som min kusin tog fram, plus att han fick en hel hög med klubbor och så fick han äta godis fast det inte var lördag. Min kusin sa till A att i Norge är det lördag varje dag:-)

Som ni förstår blev det även ganska sent denna kväll innan lilleman somnade. Men så blir det när man ska hälsa på så många och det är några mil emellan alla. Fortsättning följer för annars blir det så mycket att läsa på en gång.

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar