måndag 4 januari 2010

ojojoj

Natten på jobbet var ganska lugn, lite för seg men gick ganska fort ändå. Får se vart man är placerad i natt, hade varit skönt att få fortsätta där jag var i natt men men någon av oss måste byta.

Kom hem otroligt sent idag, klockan var nästan åtta och jag slutar ju egentligen sju. Pussad sonen god morgon och sen kryp jag ner omedelbart. Men kunde inte riktigt somna. Strax innan dom ska gå iväg till dagis får A världens utbrott och grinar och skriker att han inte tänker gå ut, han vill titta på tv. Så klockan hann nog blir närmare halv tio innan jag somnade. Vaknade vid ett tiden och somnade om en kvart. När hon blev två gav jag upp och klev ur sängen, kommer säkerligen bli trött i natt på jobbet men jag orkar inte ligga och snurra för att försöka sova.

Dessutom berättade P nu att när dom kom till dagis var A:s avdelning stängd så han fick vara på en annan avdelning. Hade jag vetat det hade jag fixat barnvakt istället. Han har ju inte varit på dagis på över tre veckor och jag vet hur han är i nya miljöer och nya människor. Hoppas nu bara att han inte kommer sätta sig på tvären när det gäller dagis igen som han gjorde dom första månaderna.

Nu ska jag ta mig något att äta, det är länge sedan jag åt frukost klockan fem på jobbet.

Hoppas att ni haft en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar