onsdag 27 januari 2010

Snö oväder

Imorse vaknade vi tidigt så vi kunde göra oss i ordning i lugn och ro, lilleman hann tom leka en stund på sitt rum, det är inte vanligt. Var ganska kallt när vi gick till dagis idag men det snöade inte.

Tett kom hit vid ett idag så körde vi nästa en timme varvandes mellan motionscykeln och wii fitboarden. Skönt var det och kul. Hon kommer hit imorgon igen så kör vi ett pass till för sen jobbar jag fyra nätter och då blir det inte mycket gjort här alls.

På em började det snöa mer och mer så när det var dags att gå och hämta lilleman var det nästan snöstorm. Vi fick pulsa i snö en bra bit upp på vaderna och var alldeles vita av snö när vi kom fram (vi är alltså jag och pappan). På hemvägen tog vi en annan väg där bilarna kört upp spår i snön så att det gick lättare att ta sig fram. Gick då förbi svärmor och svärfar (som var ute och skottade snö), hunden galopperade hem till dom för att få sin obligatoriska korv, haha hon är så söt. Vi stannade till där och tog en kopp kaffe innan vi gick hem.

Väl hemma stannade P och A ute för att skotta snö (som fanns i massor) medans jag gick in och började med middagen som fick bli korvstroganoff och ris. Efter middagen tittade pojkarna på tv medans jag diskade och plockade i köket. 

A somnade vid halv åtta idag, hoppas att han inte vaknar av en mardröm ikväll med. Nu ska min kära sambo åka och jobba, själv tror jag att jag ska slappa framför tvn fast jag har egentligen miljoner saker som jag borde göra istället.

Hoppas att ni haft en underbar dag/kväll. Kram på er

Ps hade ju tänkt lägga in bilder idag igen men min sambo har gjort om datorn och nu funkar inte bluetoothen. grr så irriterande.

1 kommentar:

  1. ja herregu vad det har snöat, sambon har precis startat upp traktorn och plogar för fullt nu så att vi ska komma iväg till dagis i morgon bitti o han till jobbet.

    Jag är såå sugen på en wii, tror jag ska ha det som ett delmål att unna mig när jag gått ner några kilon sen ;) hihi

    Kram!

    SvaraRadera