torsdag 29 april 2010

byte av lekplats

Var inne i stan och handlade lite och då blev det så sent så jag svängde förbi med bilen när jag skulle hämta lilleman. Han och några andra barn stog och hängde vid grinden när jag kom. A berättade för mig när vi skulle gå att hans hjälm låg kvar på dagis, nej sa jag vi åkte ju bil i morse, han envisades med att han sett den på sin hylla och när jag tänkte efter så hade jag ju ingen hjälm på honom när vi gick hem dagen innan, fy vilket dåligt samvete jag hade för att han cyklat halva vägen hem utan hjälm. Hade inte en tanke på den jag som brukar vara så nogrann.

När vi kom hem tänkte jag att vi skulle leka på tomten lite innan vi gick in men då ville han promt gå till gamla lekplatsen och började grina när jag sa att det skulle vi inte. Slutade med att vi gick till en annan lekplats (vi hade ändå inga andra planer för kvällen), sa att jag ville göra något annat för den andra hade vi lekt vid i två dagar nu. Vi tog även en liten promenad med hunden. Mormor kom förbi med några nycklar när hon skulle åka tillbaka till sin husvagn och sen var det dags för middag.

Nu sitter jag här och skriver och lilleman ligger i soffan och försöker somna. Av någon anledning ville han inte somna ikväll och kom upp två ggr, sen ville han absolut inte ligga själv. Men om han inte somnar snart får han gå in i sin säng igen.

Här kommer några bilder från idag. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar