måndag 12 april 2010

Vår

A hade ingen feber så vi klädde på oss och gick ut i trädgården en stund, oj så lycklig han var när han fick vara ute. Jag började klippa bort skotten på äppelträdet, men vi har så otroligt många skott så det finns inte, A ledsnade efter en stund och sa: mamma är du inte klar snart, jag vill göra något annat nu. Klippte en liten stund till sen började vi kolla runt i rabatten och på vinbärsbuskarna om det började komma några knoppar och det gjorde det. Så härligt skönt i solen det var. 

När vi varit ute ett tag kom P ut till oss så då passade jag på att susa in till stan till plantagen för att köpa lite penseér att plantera på entrésidan. Man får ju sånt lust med att göra fint när det är så fint väder ute. Jag köpte nya väggamplar till framsidan (dom som bodde här innan hade några fula som dom lämnade kvar och jag gjorde inget åt dom förra våren), jätte fina hängamplar till altanen, en större kruka som jag planterade en timjansplanta i (som jag oxå köpte), penseér och lite annat. Jo just ja jag köpte ju även två jätte söta krukor till A:s rum med fredskalla i. Han sken upp och tyckte dom var fina men ville inte ha dom i sitt rum. Så där fick jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar