söndag 11 april 2010

Imorgon blir det att ringa doktorn

Lilleman har varit glad och pigg idag. Förmiddagen tillbringades framför tvn, lite seg var han nog men inge varm. Kommer inte ihåg om det var idag den var 37,3 på fm eller om det var igår, har ju tagit några gånger så man blandar ihop dom. Lekt och busat en stund har vi hunnit med oxå. På em när hans far hade klivit upp och vaknat till har dom tittat på tv, målat med vatten färger, byggt lego och tokbusat. Lillekillen har varit pigg och ingen feber, jiippi tyckte jag.

Här på kvällningen såg han lite glansig ut på ögonen igen, så innan han skulle nattas tog vi en temp och då var den 38. Läste nattsagor och stoppade honom i säng. Några timmar senare gick jag in för att tempa honom innan jag skulle krypa ner, ja vad har han då, jo 40,  stackarn ska han aldrig få bli frisk. Hämtade grejer och bar sedan in honom i vår säng (vill ju ha koll på honom),tog en ny temp (eftersom han låg så väl inbäddad i sin säng) den visade då 39,6 så det var bara att ge honom en supp. Han har ju inte tagit någon alls idag. 

Och nu sitter jag här, känner att jag inte kan gå och sova ännu, måste ha koll på lilleman. Imorgon blir det till att ringa sjukvårdsupplysningen och kanske få en tid på närakuten eller om vi ska åka direkt till barnakuten. Vi får se.

Antar att dom flesta människorna sover nu om man inte jobbar natt förstås men säger god natt ändå

1 kommentar:

  1. Stackars lilla Alexander. Hoppas att han blir frisk snart.
    Kram Yvonne.

    SvaraRadera