tisdag 13 april 2010

Hög feber igen

Lilleman kom in till oss inatt vid två tror jag att den var. Han somnade ganska så omgående om igen. Vi gick upp vid halv tio tror jag att den var. Låg på soffan och tittade på morgontv och han började frysa. När vi skulle äta frukost såg han riktigt emlig ut så jag tog en temp 38,3. Han vägrade äta frukost och började få frossa. La honom på soffan igen och efter en stund kräktes han upp massor av slem. Tvättade av honom och soffan. Då var han rödprickig runt halsen, förstod då att febern gått upp ytterligare, tog en ny temp 39,7. Så nu ligger han här avkläddd och försöker få ner tempen. Jag försöker även få tag i någon som kan åka till apoteket åt mig och köpa medicin. Har fått kontakt med Tett på facebook och hon ska in och köpa medicin till sig själv så hon kunde handla till A oxå, jätte gulligt. Jag vill nämligen inte ge en supp, dels för han vill inte, dels för han får ont i baken och blir lös i magen av dom. Fick tipset av en arbetskollega att alvedon smält tabeltt med jordgubbssmak är bra. Han vill inte ha flytade alvedon, det började han spotta ut vid sexmånaders ålder, har i och för sig inte provat nu när han blivit större. 

Själv ska jag jobba i natt så jag får väl sova en stund när sambon kommer hem från jobbet. Och stackars A får inte gå till dagis imorgon heller, han som längtar dit. Hade ju hoppats att han skulle vara så frisk så han hade kunnat gå dit imorgon eftersom han då räknas som smittfri. Men så blir det inte. Önskar bara han blev frisk, tråkigt för honom att bara vara inne hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar