lördag 10 april 2010

soffläge

Lilleman somnade nog vid nio tiden igår på soffan. Jag satt mest och surfade hela kvällen. Bar in honom till våran säng innan jag gick och la mig. Innan han somnade på soffan var tempen åter igen 39.8 så det fick bli en supp i alla fall. Försökte att han skulle svälja en tablett men det ville han inte, så fort han fick alvedonen i munnen spottade han ut den, kan förstå det för dom smakar ju illa.

A vaknade inte förrän klockan nio idag, det var ju skönt, även om jag har varit vaken flera gånger i natt, jag vaknar ju varje gång han hostar. Men det känns tryggt att ha honom i vår säng när han är så här dålig, lätt att ha koll på honom hela natten. 

Just nu ligger han på soffan och tittar på något barnpogram. Fick i honom tre tuggor på en macka till frukost. Sen ville han ha godis för att det är ju lördag idag men inte ens det gick i. Då är man inte pigg. Ska nog ta en temp och kolla hur det ligger till men han känns inte glödhet i alla fall.

Ha en bra dag allihop. Kram på er

3 kommentarer:

  1. Hoppas att ni får i honom tillräckligt med vätska, annars bör ni ringa sjukvårdsupplysningen och ev åka upp till barnakuten så att ni kan få en bedömning, tror de säger hög feber 3 dagar sen ska man kontakta läkare för rådgivning. Har fått det med mina tjejer. Aldrig kul med sjuka barn! Hoppas, hoppas den dumma febern snart ger sig iväg! Kram

    SvaraRadera
  2. Tusen tack!
    Jo det är tungt, men jag har verkligen människor runt omkring mig. Och känner att allt kommer att ordna sig till slut! :)

    SvaraRadera
  3. Som sagt rekomenderar dom att man kontaktar läkare efter 3 dagar. Man ska inte använda febernedsättande för många dagar heller utan att pratat med sjukvårdsupplysningen eller läkare.
    Om han inte vill ha tablett och är dålig i magen efter suppar, så prova flytande panodil, finns i jordgubbssmak. Funkar på mina iaf..
    Hoppas det vänder snart!
    Kramar

    SvaraRadera