torsdag 15 april 2010

Vårdcentralen

Klockan tio idag klev vi in på vårdcentralen och anmälde oss. Vi fick sitta en stund i väntrummet innan vi blev uppropade av sköterskan. Berättade våran historia och sen fick vi oss ett stick i fingret. Mitt crp var 36 och P:s var 35, så fick träffa doktorn som tittade oss i halsen och lyssnade på våra lungor. Dommen blev att hon trodde att det bara var ett virus som vi hade så vi fick hostmedicin till hela familjen så vi skulle kunna sova på nätterna. Medans vi satt i väntrummet läste jag unt och din hade dom annons på elbil för barn, 1000kr istället för 4500kr. Vi hade tittat på dom tidigar och A gillar dom skarpt men vi har tyckt att det varit för dyrt. Men nu kunde vi inte låta bli att köpa en när det var så otroligt bra pris. På hemvägen stannade vi på McDonalds för att få i oss lite lunch och vem sitter inte där om inte min gruppchef. Förklarade att vi varit hos doktorn och ville få i osss lite lunch innan hem färd. Hon skulle åka och jobba på em hon.

Väl hemma började vi mecka ihop bilen, först kom en granne över och tittade på den och hälsade på hunden. Sen kom en annan granne över med sitt barnbarn som skulle fylla tre denna sommar. Slutade med att båda killarna satt fastspännda i bilen och hade kul medans vi meckade klart. Tyvärr tar den 8-10 timmar att ladda så provturen får bli imorgon.

Nu ska jag dricka kaffe med min sambo och sen ska jag och sonen åka för att gratta hans mormor. Ha en skön dag.

KRam på er

Ps bild på elbilen kommer sen när jag kunnat redigera bort ansiktet på grannbarnbarnet för jag vet ej om dom vill hamna på min blogg. D.s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar