onsdag 14 april 2010

sjuklingar



Lilleman har klätt sig själv idag

Ja här hemma ligger vi nu sjuka allihopa. Lilleman är ju piggast för han har ju ätit penicilin några dagar, men han hade nog lite feber nu ikväll i alla fall. Jag jobbade ju i natt och sen när jag vaknade mitt på dagen idag, mådde jag skit. Hostade gröna slemklumpar tills jag kräktes. Huvudvärken ska vi inte tala om, så det blev till att sjukskriva sig.

Försökte förgäves få tag i min husläkare idag så jag kunde få göra ett halsprov och se om jag oxå har streptokocker. P fick tag i sin husläkare och fick då veta att han inte tillhörde dom längre. Men nu har vi alla bytt till fålhagensvårdcentral och då får vi båda komma dit klockan tio imorgon för att ta lite prover. 

Vi trotsade våra sjukdommar och gick ut och fikade i solen i trädgården. Hur underbart som helst, tyvärr finns hur mycket som helst att göra både ute och inne just nu men vi är sjuka, jobbar mm hela tiden. Blir så frustrerad. 

Ha en skön kväll. Nu ska jag slappa i soffan framför tvn.

Kram på er

4 kommentarer:

  1. Hur jobbiga är inte de här 'sjukhistorierna'? Jag fick hämta M på dagis idag för hon hade kräkts. Hur länge ska det här fortsätta?? Krya på er och hoppas ni har klarat er och blir friska snart! Kram

    SvaraRadera
  2. är ni fortfarande krassliga? Va jobbigt!
    Ha ser otroligt tuff ut i sin egen valda outfit =)
    kram

    SvaraRadera
  3. Vad jobbigt det låter. Jag var också hemma i natt, har också åkt på en rejäl förkylning. Men jag tror inte att jag har streptokocker. Krya på er allihopa.

    Kram Yvonne.

    SvaraRadera
  4. Mipsan: Ja visst är det jobbigt. Hoppas att ni oxå blir friska allihopa snart så vi kan träffas. Kram

    Yvonne: Hoppas att du kryar på dig fort. KRam

    SvaraRadera