torsdag 29 april 2010

Flytta husvagn

Lämnade lilleman på dagis klockan nio, sen hem en sväng innan jag åkte till siggefora för att möta upp mor och bror. Jag skulle plocka ur sånt som kunde ramla ner när vi skulle flytta vagnen. Vi skulle bara skjuta fram den så dom som ska överta platsen kunde få komma in. Och vi skulle försöka få min mors husvagn på sin plats. Vi började med min, men när vi skulle backa ut den så sjönk den ner i leran så hela hjulet försvann och vagnen nästan låg ner i backen, hua. (som tur är var ju marken så mjuk så då blir det ju inga märken i vagnen) Och precis innan lossnade kopplingen så draget åkte in i bilen. Som tur är var den delen gjord i plast så när vi fick undan bilen så åkte bulan ut igen, tack och lov. Slutade med att vi fick hjälp av en fyrhjuling som vi kopplade på vagnen och sen satte fast en vajer i min bil och låst fast däcken, så fick han vira in vajern så vi kom upp ur gropen. Efter mycket om och men lyckade vi ta oss därifrån och då drog han ända upp till stora vägen. Mammas vagn var det inte ens någon idé att försöka med så dom tog min vagn med sig till stan där den kan stå någon vecka medans vi försöker sälja den.


Tog en promenad med hunden innan jag skulle åka hem och då låg det snö i dikena, helt sjukt det är ju snart maj.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar