onsdag 16 december 2009

Galen dag

Ja inget gick ju som planerat idag. Vi sov ju så länge och sen skulle det fixas här hemma med massa saker. Robert kom för att låna våran bil så han kunde få hem soffan han hade köpt, så jag visade honom hur man fäller stolarna i bak och sen åkte dom. 

Efter jag duschat så började jag med julkorten (sista dagen idag ju) och skulle göra dom lite extra fina. Man och barn var ute och skottade snö men ville ha lunch så jag började med det oxå. När dom kommer in lägger sig hunden på bäddmadrassen som ligger i tvättstugan (efter nattens bravader) och det får hon ju naturligtvis inte så jag säger åt henne. När hon går därifrån är hela madrassen lerig och jag undrar hur gick det till, det är ju hur mkt snö som helst ute och ingen lera. Men hunder ser fördjävlig ut så det är ju bara att bära henne till badkaret (hon skulle ändå behövt en dusch innan jul, var länge sedan sist) och schamponerar hela hunden (vilket hon inte riktigt gillar). Och jag som klätt mig för att åka till stan blev ju naturligtvis oxå dyngsur när hon ska skaka av sig vattnet hela tiden, det var den duschen det för min del:-(   Detta ingick ju inte mina dagsplaner och jag som redan var sen med allt.







Sen dröjde det innan jag fick tillbaka min bil (vilket var ju helt okej) så klockan hann nog bli fem innan jag kom iväg till stan så jag hann inte riktigt allt jag tänkt men så blir det ibland. Blev en snabbis på Ikea och sen på gränbycentrum, hann även slänga i mig lite mat med min mor och brorsdotter. 

Just nu håller min snälla mamma på att tvätta bäddmadrassen och sängkläderna åt oss (hon har nämligen en stor maskin i deras tvättstuga, något jag saknar när man behöver tvätta stora saker). Tack snälla mamma.

Har även hunnit en sväng till björklinge för att lämna Tett för hennes bil gick sönder.

Nu ska jag slänga mig i soffan och bara slappa en stund fast egentligen har jag massor som behöver göras.

God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar